Oldalak

2014. augusztus 31., vasárnap

A tükörtojás ezer arca

Nem rég az ISSUU oldalán böngésztem gasztromagazinok és könyvek után: nagyon bőséges a felhozatal, gyönyörű online folyóiratok léteznek, bárki számára elérhetően. Mindenbe belelapoztam, ami érdekesnek tűnt, így találtam a Funny Food-ot is, és kissé unottan elkezdtem nézegetni.

Ételekből kirakott figurák a reggeli hozzávalóiból, lényegében egy képeskönyv az egész. Először azt gondoltam, hogy nem nagy cucc, vannak már ilyenek. Jópofáskodás, hogy majd így a gyereked biztos többet fog enni és jobban élvezi, de a valóság úgyis az, hogy ugyan melyik anyukának van erre ideje reggelente? Ez az érzés nagyjából az első 30 oldalig tartott. 

Aztán egyre többször elmosolyodtam a képeken, és még mindig a felénél sem jártam. Ahogy lapoztam tovább, rájöttem, hogy ez állati jó. Szórakoztató, vicces, nagyon kreatív (bármilyen elcsépelt is legyen manapság ez a szó), és jó lenne kézbe venni, reggelente ezen butulni a kávé mellett. A címlap ellenére nem ragad le ott, hogy két tükörtojás a szem az arcon. Lehet autó- és biciklikerék, súlyzó két vége, ágyban fekvő pár feje, néni cicije. A főtt tojásból hernyó, a palacsintából kacsa lesz, a zabkása a tálban egy fürdőmedence, amiben alma-bácsik úsznak, és így tovább.

Mielőtt gügyögősen elkezdeném mesélni, mi minden van benne még, nézzétek meg inkább, magáért beszél. Akkor is jó nézegetni, ha egész életedben lusta lennél ilyenekkel piszmogni. Gyerekeknek felér egy meséskönyvvel, bár utána garantált, hogy ők is ilyen reggelire vágynak majd.

A szerzők egyébként egy new yorki házaspár, akik már több, mint 50 éve élnek boldogan együtt. A férj, Bill Wurtzel megismerkedésük óta a könyv képeihez hasonló tálakkal szórakoztatja feleségét reggelente, sejthető tehát, hogy mitől van ekkora rutinja. Rengeteg fotót is készítettek az évek során, és már a könyv kiadása előtt is tartottak foglalkozásokat gyerekeknek, a tányér-képeket összekötve az egészséges táplálkozás fontosságával. Honlapjukon több videó és animáció szerepel, a workshopokról és tányérkép-készítésről egyaránt. Nem mellesleg Wurtzel úr elismert jazz gitáros is.

Lapozzátok végig, tényleg érdemes! Még az is lehet, hogy utána lesz kedvetek holnap reggel egy kicsit korábban kelni és a reggelit szépen tálalni. :)

A könyv az ISSUU-n ITT.

És bónuszként egy jelenet a Twin Peaks-ből, abszolút a témába illik:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése